Week 12 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Karlijn Steenkamp - WaarBenJij.nu Week 12 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Karlijn Steenkamp - WaarBenJij.nu

Week 12

Door: Karlijn Steenkamp

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

22 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Op vrijdagochtend zijn we naar het vliegveld vertrokken. Het was bijna 2 uur rijden dus onderweg lunch gehaald. Op het vliegveld was het rustig bij het inchecken. Maar toen ik de rij voor de security zag wist ik waarom ze iedereen minimaal 2 uur van te voren op het vliegveld willen hebben. Er was een gigantische lange rij. Na ongeveer 30 minuutjes was ik door de controle heen en kon ik naar de gate toe. Daar aangekomen zag ik dat mijn vliegtuig meer dan een uur vertraagd was. Achteraf bleek dat dit was omdat er te veel vliegtuigen aankwamen op DC daarom konden er geen vliegtuigen opstijgen. Iets na 4 uur konden we eindelijk het vliegtuig in. Het eerste gedeelte van de vlucht was super mooi. Hele blauwe lucht en geen wolken. Toen we bijna in DC waren moesten we al snel de riem omdoen omdat er turbelentie was. Dit viel gelukkig nog mee want van te voren zeiden ze dat het behoorlijk hard zou gaan. Toen we door de wolken heen waren kon ik vanuit het raam 2 regenbogen zien.
Nadat ik geland was duurde het behoorlijk lang voordat ik mijn koffer had. Daarna de bus gepakt naar het metro station. Bus rit was 15 minuten dus dat viel mee. Metro rit was super lang bijna een uur. Daarna moest ik nog een klein stukje lopen voordat ik bij mijn hostel was. Hier was ik rond 9 uur i.p.v 7 uur. Prima hostel dus dat is mooi.

Zaterdag ochtend was ik rond half 8 wakker. Dus maar ontbijt gaan halen niet heel groot maar wel goed voor een gratis ontbijt. Rond half 9 ben ik naar de supermarkt gelopen om drinken en eten te halen voor de dag. Was de supermarkt nog dicht. Dus ik maar naar een andere gegaan die wel open was. Daarna de stad ingegaan. Ik heb vandaag bijna alle monumenten gezien die rondom het witte huis,  Washington monument, the mall, Lincoln memorial en Jefferson monument liggen.
Kortom heel veel gelopen.. Rond half 4 terug gegaan naar het hostel. Hier even uitgerust. Het was super warm vandaag, blauwe lucht en zon die de hele dag scheen.
Rond 6 uur ben ik naar Walmarkt gegaan om wat eten te halen. Alles in de stad is super duur. Dus een ander gedeelte van de stad gezien. De rest van de avond in het hostel gezeten.

Zondagochtend ben ik iets later opgestaan. Romd half 9 had ik ontbijt. Om half 10 zat ik in de metro naar de andere kant van de staf. Omdat de metro niet zo vaak als anders reed moest ik telkens een aantal minuten wachten.
Ik was mooi vroeg bij het eerste monument dus er waren nog niet heel veel toeristen. Vandaag ben ik begonnen met het US marine corps memorial en het Nederlandse carillon.
Daarna door de controle gegaan en de rest van de ochtend op het nationaal cemetery gelopen. Hier zijn heel veel verschillende monumenten en het is een super grote begraafplaats. Ik wou via de andere kant naar de stad toe lopen maar toen ik aan het einde was kon ik er niet door omdat er hekken stonden. Dus ik kon helemaal terug lopen naar het begin. Hier de metro gepakt naar het centrum. Ik heb hierdoor wel een aantal dingen gemist die ik wou zien maar hier kon ik dus niet naar toe lopen.
Rond half 5 was ik weer terug in het hostel. Hier een sandwich gegeten en de rest van de avond gezeten.

Op maandag ben ik naar de gedeeltes toe gegaan waar ik nog niet geweest was. Hier was niet heel veel te zien maar het was wel leuk om rond te lopen en alle verschillende straatjes te zien. De luxe straten waren heel mooi aangekleed. Ik heb in de ochtend rondgelopen en in de middag ben ik wezen shoppen. Echt veel winkels hebben ze hier niet dus hier was ik snel klaar mee.
Vandaag was de eclipse in America. Iets waar de Americanen al weken naar uitkeken. In north carolina waar ik op het camp werkte was er een hele verduistering te zien. Hier in Washington viel het mee. Ik heb een klein stukje ervan gezien maar er waren net wolken toen het de echte verduistering was. Ik had ook geen bril dus ik kon ook niet blijven kijken. De meeste Americanen hebben de hele middag zitten wachten tot het moment. Het was dan ook super druk op de straten.
Er is 1 gedeelte van de stad die ik nog niet gezien heb die ik wel wou zien maar die ligt war verder weg dus dat is lastiger om te komen.
Ik heb die avond ergens zitten eten en ben daarna terug gegaan naar het hostel. Hier heb ik mijn koffers ingepakt omdat ik morgen alweer terug vlieg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Amerika

Summercamp 2017 !

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2017

Week 12

18 Augustus 2017

Week 11 deel 2

10 Augustus 2017

Week 11

07 Augustus 2017

Week 10 deel 2

02 Augustus 2017

Week 10
Karlijn

Actief sinds 15 April 2017
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 13728

Voorgaande reizen:

22 Mei 2018 - 27 Augustus 2018

Amerika 2018

26 Mei 2017 - 01 September 2017

Amerika

Landen bezocht: