Week 8 deel 2 - Reisverslag uit Asheville, Verenigde Staten van Karlijn Steenkamp - WaarBenJij.nu Week 8 deel 2 - Reisverslag uit Asheville, Verenigde Staten van Karlijn Steenkamp - WaarBenJij.nu

Week 8 deel 2

Door: Karlijn Steenkamp

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

23 Juli 2017 | Verenigde Staten, Asheville

Woensdag ochtend was de laatste ochtend met activities. Na een normaal ontbijt en cabin clean up heb ik twee uur bij het zwembad gestaan. Omdat de was er nog niet was kon ik niet het water in. Ook was dit een rare ochtend omdat heel veel mensen bij andere activiteiten waren.
Daarna moest ik een uurtje mountainneering geven. De persoon die er normaal gesproken is was er niet dus ik heb maar spelletjes met ze gespeeld. Sommigen zijn naar andere activiteiten gegaan omdat ze nog een level wouden halen.
Na de lunch hadden we 1,5 uur rest hour ! Best wel lekker. Daarna het laatste uurtje mountainneering gegeven. De rest van de middag rustig in de cabin gezeten omdat er verder niet heel veel te doen was.
Het avondeten was broodjes op het lower field. Daarna was er het eerste counsil fire. Omdat er veel meer kinderen zijn hebben we twee keer counsil fire in July.
Deze avond was het counsil fire voor de progressions die ze hebben gemaakt deze sessie. We hadden 5 kinderen die de tender of the flame hebben. Dit is het hoogste level. Voor deze kinderen hebben we een song gemaakt en gezongen. Daarna hebben we met alle counselors de songs voor de kinderen gedaan.
Als laatste was er de candle ceremony. De kaarsen weer in het meer gezet. Super mooi gezicht.

Donderdagochtend konden we een half uur langer slapen. Best veel voor camp tijd. Na het ontbijt hadden we de rest van de ochtend cabin clean up en inpakken. Dit is de hele ochtend geweest. Na 4 uur inpakken waren mijn kinderen nog niet klaar dus dat ging wel super snel.
Na het middageten hadden we een uurtje resthour. Daarna was er een optreden van de drama class, dance class en glee class.
Net voor het avondeten hadden we de clan meeting. Hier hebben we de songs geleerd die we voor het andere team gingen zingen omdat na het eten bekent werd gemaakt wie er had gewonnen deze zomer.
Tijdens het avondeten zaten we deze keer in de cabins. Daarna was het tijd om alle certificaten uit te delen. Dit duurde deze sessie behoorlijk lang omdat we zoveel kinderen hadden.
De counselors maken elk jaar een grappige voorspelling voor de JCT's wat ze zijn over 20 jaar. En de JCT's doen dat ook over ons.
De zin die ze voor mij hadden bedacht was: In 20 years Karlijn will still win coon dog day.
Daarna zijn we naar het counsil fire gegaan vooe de laatste ceremony. Hier heeft iedereen die een 5 of 10 jaar pin heeft gekregen een verhaaltje gehouden.
Toen iedereen naar bed ging hebben we met mijn cabin nog een uur op het veld gelegen om naar de sterren te kijken. Normaal zijn er super veel fire flies maar deze avond waren ze er niet.

Vrijdagochtend was het na het ontbijt wachten op de ouders. Dit duurde niet zo lang gelukkig. Na alle voorstellingen zijn de meeste weg gegaan en was het tijd voor lunch. Na de lunch hadden we even vrije tijd en daarna was het tijd om alles schoon te maken. Dit was gelukkig deze keer niet zo heel veel werk omdat we dit 4 weken geleden ook al gedaan hadden.
We hebben de staff shirts gekregen nadat we klaar waren. Ook kregen we te horen welke cabin we kregen voor de volgende sessie. Ik ga terug naar junior row ! Ik krijg twee weken de allerkleinste kinderen die komen. Wat de leeftijd is weet ik nog niet.
Rond 4 uur waren we vrij. Eerst samen met een aantal andere counselors gezwommen in het meer. Daarna ben ik met 3 anderen naar Hendersonville gegaan. Hier hebben we wat gegeten bij de Ierse pub. Super lekker eten!
Rond 9 uur waren we weer terug op het camp omdat we met de eigenaar van het camp mee konden rijden en ze hun kleine zoontje mee hadden die naar bed moest.
De rest van de avond rustig in de cabin gelegen en muziek geluisterd. Wat best lekker was na 4 weken hard werken en weinig vrije tijd.

Zaterdagochtend kon ik voor het eerst echt uitslapen. Maar omdat ik zo in het ritme zit dat ik vroeg op moet staan was ik om 7 uur al klaar wakker.. Dus maar blijven liggen tot 9 uur. Daarna samen met een andere counselor die al wakker was naar eten gezocht. Dit konden we niet vinden dus wij naar de office gegaan en hier heeft iemand ons geholpen.
Deze persoon ging ook weg vandaag helaas. Dus afscheid genomen maar gelukkig zie ik haar nog in Florida !
Na het ontbijt wat niet veel was maar vast wat spullen ingepakt. Toen ik opweg was naar de CR kwam ik de laatste counselor tegen die weg ging vandaag. Dus met haar aan het meer gezeten en gepraat. Super jammer dat zij weg gaat want daar heb ik hele leuke day off's mee gehad.
Rond 12 uur afscheid van haar genomen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Asheville

Amerika

Summercamp 2017 !

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2017

Week 12

18 Augustus 2017

Week 11 deel 2

10 Augustus 2017

Week 11

07 Augustus 2017

Week 10 deel 2

02 Augustus 2017

Week 10
Karlijn

Actief sinds 15 April 2017
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 13726

Voorgaande reizen:

22 Mei 2018 - 27 Augustus 2018

Amerika 2018

26 Mei 2017 - 01 September 2017

Amerika

Landen bezocht: