Week 7 deel 2 - Reisverslag uit Asheville, Verenigde Staten van Karlijn Steenkamp - WaarBenJij.nu Week 7 deel 2 - Reisverslag uit Asheville, Verenigde Staten van Karlijn Steenkamp - WaarBenJij.nu

Week 7 deel 2

Door: Karlijn Steenkamp

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

16 Juli 2017 | Verenigde Staten, Asheville

Woensdag op mijn vrije dag naar Hendersonville gegaan. Daar samen met 3 anderen van het camp rondgelopen. Vervolgens lunch gegeten in het stadje. Daarna zijn we door gegaan naar Walmark om eten te halen. Op de weg terug hebben we de toeristische route genomen op een redelijk stijle berg. Uiteindelijk bleek deze weg doodlopend te zijn dus we konden weer terug.
Het avondeten heb ik op camp gegeten. Daarna heb ik de dingen geregeld voor na het werken hier op camp.

Donderdagochtend na het ontbijt heb ik 3 uur mountainbike lessen gegeven. We hebben met de jongste groep de bikes gewassen. Met de twee oudere groepen hebben we het van een trap afrijden geoefend. Een aantal konden het goed en daarmee hebben we stijle trappen gedaan.
Na de lunch hadden we maar 30 minuten rest hour. De fitness class hebben we in het zwembad gedaan. Wat heerlijk was omdat het een hele warme dag was. Van de 23 kinderen hebben we er nog maar 6 over omdat ze dachten dat finess class een rustig uurtje was. Op het moment dat ze wat moeten doen vinden ze het niet leuk.
Tijdens de progressions hebben we twee jonge kinderen leren fietsen. Een had nog nooit op een fiets gezeten.
Na het avondeten ging de helft van het camp naar een dorpje verderop om daar muziek te maken. Met de groep die hier bleef hebben we blind volleybal gespeeld. In de gym hadden we een touw gespannen met daar overheen doeken zodat ze niets konden zien. Voordat ze naar bed gingen hebben ze allemaal smoores gekregen.

Vrijdagochtend na een lange tijd weer Iron Maiden gedaan. Na een korte nacht was het best lastig om uit bed te komen. Na het ontbijt heb ik eerst twee uur zwemles gegeven. We hebben van een aantal mensen de tijd opgenomen omdat we zondag de swimmeet hebben. Dit is een clan evenement waarbij iemand van team rood tegen team blauw moet. Omdat we ongeveer dezelfde snelheid moeten hebben om het eerlijk te houden word iedereen in camp getest.
Daarna een uurtje mountainneering gedaan waarin alle wilde dieren hier in de omgeving werden benoemd. Dat zijn er best veel.
De lunch was fish and chips, super lekker. Daarna een kort rest hour gehad omdat ik eerst mee moest naar een tennis toernooi. Toen we klaar stonden waren er teveel counselors dus ik ben maar niet mee gegaan omdat ze me nodig hadden bij swimming. Tijdens de progressions nog meer mensen getimet.
Na het avondeten en de icecream hadden we counsil fire. Omdat het regende hadden we het dit keer in een gebouwtje. We hadden 3 tenders of the flame. Dit is het hoogte niveau in elke activiteit die je kan halen dus dit was super bijzonder.
Daarna hebben we liedjes gezongen bij de kerstboom omdat het christmas eve was.

Ook heb ik op vrijdag de eerste post hier gekregen. Iedere camper krijgt mail van de ouders waarmee ze contact houden. Dus normaal heb ik geen post. Maar mijn social sercurity card is binnen ! Dus ik ben officeel een beetje Amerikaans. Deze card is het bewijs voor de bank. Dus ik kan hier nu bijvoorbeeld een huis of een auto kopen is mij verteld haha.

Zaterdagochtend konden we uitslapen tot 8 uur. Daarna was het tijd voor warme chocolademelk en de kerstmis cadeautjes. Ik heb een klein kussentje gekregen van een van de meiden in de cabin naast mij. Super lief.
Na het ontbijt hadden we geen normale ochtend. We hadden de giant relay vandaag. Dit is een clan event dus red tegen blue. De giant relay gaat door heel het camp en alle activiteiten doen mee. Dit hebben we de hele ochtend gedaan omdat het best wel lang duurt voordat iedereen klaar is. Het doel van de giant relay is om de bandana door te geven het team dat als eerste weer terug is wint. Na elke opdracht word de bandana doorgegeven aan iemand anders uit de zelfde kleur team. Helaas heeft blauw alweer gewonnen..
De middag was ook anders dan gepland. Omdat het keihard begon te regenen en onweren konden we niet naar de eetzaal omdat de onweer alweer dichtbij was ingeslagen. Dus we hadden late lunche pas om half 2. Omdat het zo hard regende was het meer hier overstroomd. Dus de bootjes lagen in het lake het eiland was niet meer zichtbaar en het lake was super vies. Na een langer rest hour van 1,5 uur was het tijd voor de normale activiteiten. Maar dit bleek ook niet goed te gaan omdat de stroom uitviel omdat het weer ergens in de buurt is ingeslagen. Dus we hebben de hele middag zonder stroom gezeten. Het is normaal best donker in de ruimtes dus de binnen activiteiten werden ook aangepast.
Tijdens het avondeten wat we binnen moesten doen in plaats van bij de rock slide was de stroom erweer.
De avond hebben we een film gekeken. Best een lekker rustig dagje was het.

De laatste week met deze kinderen. Vrijdag gaan ze alweer naar huis toe. De tijd gaat echt super snel hier. Over 3 weken ben ik al klaar met werken hier.