Week 2 - Reisverslag uit Asheville, Verenigde Staten van Karlijn Steenkamp - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Asheville, Verenigde Staten van Karlijn Steenkamp - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Karlijn Steenkamp

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

06 Juni 2017 | Verenigde Staten, Asheville

Nadat we op donderdag alle matrassen hadden verplaatst waren we best moe. We dachten dat we mooi een lange nacht konden maken in een goed bed.
Niet dus. We hadden een cabin night out. Een cabin night out betekend dat je een slaapzak,matje, eten en wat kleding meeneemt en dan een nacht buiten gaat slapen. Op het camp terrein zijn 4 verschillende plekken waar je een cabin night out kan hebben. Het zijn houten hutjes die open zijn aan de zijkanten en waar in het midden een kampvuur plaats is. Het is de bedoeling dat ik samen met de kinderen sowieso 1 keer per 2 weken op een cabin night out ga. Als de kinderen vaker willen heb ik helaas pech. Ik heb een verschrikkelijk nacht gehad omdat je op de grond slaapt. Het was wel heel gezellig omdat we met z'n allen waren. Er is ook weer een nieuwe counselor dus we zijn al met 14 van de 16. Het eten was wel heerlijk! Zelfgemaakt pizza! En we hadden chips en een mix van nootjes/m&m/chocolade. Dat laatste was super lekker (moeten ze in Nederland ook gaan verkopen). Na een slechte en korte nacht konden we de volgende dag weer terug lopen, dat was niet heel ver ongeveer 10 minuutjes.
Daarna hadden we ontbijt. Inmiddels was het dus vrijdag. Er werd ons verteld dat we als we een beetje doorwerkten vanaf 3 uur onze night off hadden. Een night off betekend dat je vrij bent en zelf kan kiezen waar je naar toe gaat.
De laatste dingen hebben we schoongemaakt en de laatste troep is opgeruimd dus het camp is bijna klaar voor de kinderen. Het is een heel verschil met toen ik hier aankwam. Alles is netjes nou. Ook hadden we vandaag weer een sessie. Deze keer van iemand die een opleiding had gedaan en die hierdoor een expert was in wat de kinderen denken/doen en hoe ze zich gedragen op bepaalde leeftijden. Dit was super interessant omdat we hier een heel groot leeftijdsverschil hebben. Er komen meisjes van 6 jaar tot 16.
Het tweede gedeelte van haar sessie ging over stress. Omdat het stressvolle taak is die we deze zomer hebben heeft ze ons geleert doelen te maken over 6 verschillende hoofdpunten om het stress level laag te houden. Na deze sessie de laatste dingen klaargezet bij de activiteiten en toe begon onze night off.
Tijdens onze night off die al begon in de middag ben ik met 3 anderen naar een stadje hier in de buurt gegaan. We hebben weer de hele middag in de walmarkt gelopen. Fantastische winkel ze hebben er echt alles. Vervolgens naar de 1 euro shop gegaan voor versiering van onze cabin. En daarna heerlijk gegeten bij een Amerikaans restaurantje. De kipnuggets hier zijn zo anders dan in Nederland ze zijn heerlijk. De bediening had geen schoenen aan maar rolskeelers. Rond half 8 waren we alweer terug omdat we zo moe waren van de intensieve week. Dit is de laatste nacht die lang is dus daar genieten we nog maar even van.

Zaterdag is de laatste dag zonder de kinderen. Super chaotische dag was het. De ochtend begon met alle spullen die nog niet op de plek stonden verplaatsen. Daarna heb ik samen met de andere begeleidster van het mountainbiken ideeën bedacht voor de trips die we gaan maken. De rest van de ochtend hebben we van de verpleegsters uitleg gekregen wat we bij verschillende situaties moeten doen.
Na de lunch hadden we uitleg van de rest van de noodsituaties. Wat te doen bij onweer, wilde dieren, vuur, een kind wat mist, als 911 komt, als er een vreemde rondloopt. Eigenlijk zijn alle noodsituaties uitgelegd de je maar kan bedenken.
Daarna water training gehad met hoe we moeten opletten in het water als de kinderen zwemmen. De laatste dingen zijn daarna uitlegd. Ook hebben we een welkoms bord gemaakt voor de cabin. En hebben we de cabin versiert.
Na het eten was het tijd voor het officele gedeelte. De tie ceremony. Ik heb de rode tie gekregen.

Zondag was de dag dat de kinderen kwamen ! Na het ontbijt hebben we de cabin klaar gemaakt en toen kwamen de ouders en kinderen. Ik heb vier super schattige meisjes van 10 jaar oud in mijn cabin. Na de lunch gingen de ouders weg en hadden wij rest hour. Dit was deze keer geen rest hour maar hebben we de tijd gehad om cabin rules te maken, we hebben bedden opgemaakt en cubbies ingericht. Daarna een aantal kennis makings spelletjes tot aan het avondeten.
Na het avondeten hebben we met alle counselors opgetreden. Ook hebben de kinderen die nog geen tie hadden hun tie gekregen.

Maandag middag was het tijd om de activities te showen. We hadden 20 minuutjes de tijd om onze activiteit te presenteren.
Daarna hebben we met de cabin een song gepresenteerd als avond.

Dinsdag was de eerste dag van de activities. In de ochtend had ik samen met iemand anders 3 groepen van 4 tot 5 kinderen waarmee we gingen mountain biken. Super leuk om het de kinderen te leren. De eerste les hebben we een paar spelletjes gedaan en hebben we geoefend met schakelen en de down hill.
De mountainbike lessen zijn op dinsdag, donderdag en zaterdag. De andere dagen ga ik helpen bij het zwembad en bij mountainneering. Ook heb ik eer de eerste mommy letter geschreven.

De omgeving hier is echt super mooi. Ik zit midden op een berg in het bos met een meertje en een waterval. Als je over de snelweg rijd zie je aan beide kanten bergen echt prachtig !
Ik geniet nog steeds hier en het word steeds leuker.

• 07 Juni 2017 - 18:52

Tante Derkje:

Wat fijn dat je het zo naar de zin hebt daar.
    Leuk dat ik je blog kan volgen, zo kan ik met je mee genieten.
    Veel plezier, dikke zoen en pas goed op jezelf!!
    Liefs, en zoals jou Oma mij noemt, groetjes, Tante Dees