Amerika 2017! - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Karlijn Steenkamp - WaarBenJij.nu Amerika 2017! - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Karlijn Steenkamp - WaarBenJij.nu

Amerika 2017!

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

03 Mei 2017 | Nederland, Heerde

Voor de mensen die het nog niet wisten: Ik ga deze zomer voor 3 maand naar Amerika toe om daar te gaan werken op een Summercamp.
Ik ga proberen jullie op de hoogte te houden via deze blog. Ik kom ergens in Amerika terecht waar geen/weinig bereik is met de telefoon. Er is alleen een vaste computer en vaste telefoon waarmee je contact kan leggen is mij verteld dus vandaar deze blog.

Ik ga dus werken op een Summercamp. Dit is een echte Amerikaanse traditie. Elke zomer vertrekken de kinderen voor een aantal dagen/weken naar een Summercamp. Per Summercamp worden er veel verschillende activiteiten aangeboden. Je kans zelf kiezen hoelang je blijft en wat je wil doen op het Summerkamp. Ook zit er veel verschil in luxe per Summercamp.

Ik kom in een stadje terecht wat Zirconia heet. Dit ligt in North Carolina bijna op de grens met South Carolina. Het Summercamp waar ik ga werken is een Girls Scout camp en heet Camp Glen Arden. Per keer zullen er ongeveer 160 meisjes tegelijk op het Summercamp aanwezig zijn. De leeftijden verschillen nogal van 6 tot ongeveer 14 jaar. Ze hebben de keuze om 2,3 of 4 weken te blijven. Er komen dus telkens nieuwe kinderen. Het Summercamp ligt midden in een bos tussen de bergen en bergmeertjes (vandaar geen bereik). Het terrein heeft eigen sportzalen, eetzalen, buitensportvelden, een zwembad, slaapcabines en eigen paarden. Omdat het een privé- camp is houd dit in dat de ouders vaak wat meer geld hebben. Vandaar ook dat de faciliteiten op dit Summercamp erg goed zijn!

28 mei zal mijn eerste werkdag zijn. Op dit moment zijn er nog geen kinderen want tot 4 juni krijg ik eerst een trainingsweek. Hierbij worden alle regels uitgelegd (dit zijn er nogal wat). Ook zal ik in deze week de andere CampCounselors leren kennen.
Op 4 juni zullen de eerste kinderen komen. Mijn baantje bestaat uit 2 delen. Als eerste ben ik Cabin Counselor. Dit houd in dat ik voor de kinderen zorg en bij ze slaap. Het is mijn taak om ervoor te zorgen dat ze op tijd aangekleed zijn, dat ze op tijd bij de volgende activiteit zijn en dat ze op tijd gaan slapen.
Ook zal ik Assistant Counselor worden. Dit houd ik dat ik de specifieke Counselors ga helpen bij het begeleiden van een activiteit. Dit zullen in mijn geval vooral sportieve activiteiten zijn.

Rond 4 augustus is mijn laatste dag als Camp Counselor op Camp Glen Arden. Vanaf dat heb ik nog ongeveer 30 dagen de tijd om rond te reizen in Amerika. Waar ik naar toe ga en met wie dat zie ik na twee maanden werken.
Het plan is om eind augustus weer terug te komen in Nederland.

Inmiddels heb ik mijn tickets geboekt en vlieg ik op 26 mei naar New York! Vanaf daar ga ik op Asheville (North Carolina) daar word ik opgehaald en reis ik door naar Zirconia.
Op dit moment ben ik de laatste dingen aan het regelen voordat ik kan gaan. Want ik vertrek al over 23 dagen!!

Dit is zo ongeveer hoe mijn zomer eruit gaat zien. Ik zal proberen om elke week of om de week een stukje te schrijven. Of dit gaat lukken en hoeveel contact ik kan hebben met Nederland ligt aan de computer die in Amerika staat!
Als je nog vragen kan je dat laten weten hieronder.

Liefs,
Karlijn

Ohja, heb je nog tips over het reizen in Amerika of plaatsen daar die ik absoluut niet mag vergeten; Let me know!

  • 03 Mei 2017 - 19:26

    Yolanthe:

    Karlijn,

    Neem in je handbagage een wc rol mee. Die komt altijd van pas als je onderweg bent

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heerde

Amerika

Summercamp 2017 !

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2017

Week 12

18 Augustus 2017

Week 11 deel 2

10 Augustus 2017

Week 11

07 Augustus 2017

Week 10 deel 2

02 Augustus 2017

Week 10
Karlijn

Actief sinds 15 April 2017
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 13717

Voorgaande reizen:

22 Mei 2018 - 27 Augustus 2018

Amerika 2018

26 Mei 2017 - 01 September 2017

Amerika

Landen bezocht: