Week 5 - Reisverslag uit Zirconia, Verenigde Staten van Karlijn Steenkamp - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Zirconia, Verenigde Staten van Karlijn Steenkamp - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

24 Juni 2018 | Verenigde Staten, Zirconia

Zondag was een heel rustig dagje. Om 8 uur ging de bel pas dus uitgeslapen. Na het ontbijt met donuts was het tijd voor cabin clean up. Omdat we maar 3 kinderen hebben en 4 counselors waren we dus super snel klaar. Dus de mommy letters geschreven en de letters voor de kinderen die weg zijn gegaan vrijdag.
Na de zondagschool hadden we nog 1.5 uur om de cabin schoon te maken. We waren al klaar dus de CR schoongemaakt en vrije tijd gehad.
Na de lunch hadden we een lang rest hour van 1.5 uur wat super fijn was om te slapen. Zondag hebben we altijd clan events. Deze keer was het vlaggenroof. Het was super warm dus halverwege hadden we een ijscream break. Na het spel waar de reds hebben gewonnen hadden we free swim. Dit duurde kort omdat het begon te onweren. Dus nog 1.5 uur in de cabin gezeten en gewacht tot het tijd was voor avondeten.
Na het avond eten hadden we een rustig avondje waar we de nagels hebben gelakt van de kinderen en hun onze nagels.
Rond 10 uur de laatste meeting van deze sessie gehad. Vrijdag gaan de kinderen alweer naar huis toe.

Maandag was een chaotisch dagje. Er waren 2 trips die dag. Hierdoor waren een hele boel kinderen weg. Eerste periode had ik vrij daarna een mountainbike lesje. De les daarna had ik ook vrij omdat alle kinderen die ik normaal met mountainbiking had weg waren.
Na rest hour heb ik bij het zwembad geholpen. Daarna doorgegaan naar het meer om te guarden daar.
Bij thema van het avondeten was unbirthday. Dus iedereen zat in de birthday maand. We hadden super mooie taarten voor elke maand die hadden de oudste kinderen van camp versierd.
Het avondprogramma was clue. De kinderen moesten een mysterie oplossen terwijl de counselors zaten te wachten tot ze langs kwamen. Als laatste deze avond een poolparty gehad.

Dinsdag was mijn tweede vrije dag. Samen met 3 anderen naar Greenville gegaan. Super mooi stadje met overal watervallen en fonteinen. Na lunch hadden we een ijsje gehaald en wouden we eigenlijk wel terug. Er werd verteld dat we over een uur opgehaald werden. Dit werd 3 uur later. Gelijk doorgegaan naar Walmarkt om snacks te halen. Daarna langs ChickFillA voor avondeten. Rond 9 uur waren we weer terug op het camp terrein.

Woensdagochtend al vroeg wakker geworden. Het is nogal warm hier de afgelopen dagen dus smorgens vroeg zijn de cabins net een sauna. Snel de laundry gedaan voordat de kinderen terug waren in de cabin. Woensdag was de laatste dag of activities. Dus nog een keer de mountainbike lessen gegeven. De kinderen mochten zelf kiezen wat ze wouden doen. Dus met de oudere nog wat races gedaan en van de trap afgereden. Met de jongeren spelletjes gedaan.
Eind van de middag was ik de lifeguard dus de hele middag aan het water gestaan.
Savonds was het een rustig avondje voor de counselors. De camper talent show was en daarna een dance party.

Donderdag was packing day. Dus een ander schema dan normaal. De hele ochtend was inpakken. We waren al na 20 minuutjes klaar dus spelletjes gespeeld en alle gevonden voorwerpen verzameld. Na de lunch hadden we een extra lang resthour. De kinderen schreven brieven aanzichzelf. Deze worden verstuurd in januari als aandenken van camp. En ze kregen een blikje cola of sprite. Daarna was het tijd voor een icecream party en free swim!
Het avondeten was super goed, er werden verschillende stukjes gedaan tijdens het eten. Ook kregen we onze cabin pictures en adres boeken.
Na het avond eten was het tijd voor het laatste counsil fire en de kaarsenceremonie. Een mooi afscheid na 3 weken. Die avond nog sterren gekeken op het veld met de kinderen.

Vrijdag werden de kinderen opgehaald. Rond half 11 hadden we optredens in de gym en daarna lunch om half 12.
Daarna was het tijd voor de counselor meeting toen iedereen weg was. We kregen te horen welke cabins we kregen. De komende 4 weken woon ik in cabin 17 met 9 jaar oude kinderen (denk ik).
Daarna was het tijd voor de grote schoonmaak. De cabin waarin ik kom was nog niet gebruikt. Dus alles geveegd, poging gedaan om het stofvrij te maken, bedden verplaatst en alles van mij verhuisd van 16 naar 17.
Ook nog de mtb room schoongemaakt en alle koffers die verzonden zijn naar ons in de juiste cabin gebracht. Rond 4 uur waren we vrij. Ik ben samen met Gina en Andrea naar Gina's huis in Columbia SC gegaan.

Hier kwamen we rond half 7 aan. Eerst taco's gegeten en een film gezien en toen ijs gehaald bij een tentje verderop.
Die nacht goed geslapen in een normaal bed in een huis.

Zaterdagochtend uitgeslapen tot half 9. We hebben brunch gehad in een tentje in de stad. Daarna hebben we over USF gereden. Een super grote universiteit met heel veel huizen, schoolgebouwen en sportarena's. De sport arena's zien er zooo goed uit.
Daarna terug gegaan naar het huis en toen was het alweer tijd om terug te gaan.
Rond half 4 waren we weer op het camp terrein. Net op dat moment wou een CCUSA persoon weggaan. Deze vrouw kwam kijken hoe het ging en of ik wel echt op het camp werkte. Dit zijn de nieuwe regels van het J1 visum. Veel strenger dan vorig jaar.
Een aantal nieuwe counselors zijn vandaag gekomen voor de juli sessie. Ook een goede vriendin van mij! Super leuk om die weer te zien. Voor dinner hadden we openingdans oefening en het maken van cabin signs.

Deze week heb ik mail gehad van 2 campers! Super leuk en lieve kaartjes hebben ze gestuurd.