Week 3 deel 2 - Reisverslag uit Asheville, Verenigde Staten van Karlijn Steenkamp - WaarBenJij.nu Week 3 deel 2 - Reisverslag uit Asheville, Verenigde Staten van Karlijn Steenkamp - WaarBenJij.nu

Week 3 deel 2

Door: Karlijn Steenkamp

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

17 Juni 2017 | Verenigde Staten, Asheville

Woensdag ochtend was de eerste dag van iron maiden. Om kwart over 6 heb ik de personen wakker gemaakt die mee wouden doen.
Vervolgens heb ik het rondje uitgelegd en toen zijn we gaan lopen. Het was een super grote groep van ongveer 12 mensen. Rond 10 over 7 waren we ongeveer klaar. Dus ik had vrije tijd tot 10 voor 8.
Na het ontbijt kregen we te horen dat de lessen van die ochtend werden ingekort omdat we smiddags naar de musical Annie gingen.
Ik heb 2 uurtjes geholpen in het zwembad, het begint hier super warm te worden dus het is prima in het water. En ik heb geholpen bij een uurtje mountainneering. De lunch was vroeg vandaag omdat we weg moesten. Nadat iedereen in busjes was gezet zijn we naar de grootste schouwburg van NC gegaan. Ik dacht dat het super groot zou zijn maar er was maar 1 zaaltje. De musical was wel super mooi en de cast die meespeelde waren mensen die in grote musicals speelden dus dat was super gaaf.
Toen we weer terug kwamen gingen we op cabin camp out. Na een hoop gedoe om iedereen klaar te maken voor de 'hike' van 10 minuutjes, konden we gaan.
Eerst een vuurtje gemaakt en daarna zelfgemaakte pizzas en s'moores.

De wekker ging donderdag om 5.55 omdat ik terug moest lopen en me klaar moest maken voor de iron maiden. Iedereen weer wakker gemaakt. Dit keer waren er niet veel die meededen dus de meeste heb ik voor niets wakker gemaakt. Met een groepje van 6 deze keer het rondje gelopen. We waren nog vroeger klaar al rond 7 uur.
Dit betekende dat ik mooi extra tijd had om mijn kerst cadeautje te maken. We vieren hier op camp kerstmis midden in de zomer namelijk.
De ochtend had ik weer 3 mountainbiking lessen. Die middag zouden we naar Dupont gaan om een mountainbike trip te doen. Dit werd later omdat er een storm was. In Dupont waren een aantal trails die we hebben gereden.  
Omdat we later waren gegaan waren we te laat voor het avondeten. Na het avondeten moest ik nog even snel een kerstcadeautje maken. Want het was kerstavond op camp. Nadat we een game hadden gespeeld kregen we kerstkoekjes. Als laatste zijn er kerstliedjes gespeeld. Toen de kinderen naar bed waren hebben we sokken gevuld met snoep en die bij de ontbijttafels gelegd.

Vrijdagochtend weer iron maiden gedaan. Dit was de enigste activiteit die vroeg in de ochtend was omdat we christmas hadden! In de nacht hadden we de de neuzen van alle kinderen rood of groen gemaakt. De oudste meiden hebben iedereen wakker gemaakt met kerstliedjes.
Daarna was er warm drinken en zijn we naar de gym gegaan om liedjes te zingen en om de cadeautjes uit te pakken. Iemand had voor mij een super mooie deken gemaakt met mijn naam erop.
Daarna was het tijd voor de activiteiten. Zwemmen en mountainneering had ik deze ochtend. De kleinste kinderen gingen vandaag naar huis toe. Zij hadden namelijk een twee weken sessie in plaats van 3 weken. Het is dus een beetje leger geworden en een stuk rustiger helaas.
Na de lunch was het tijd voor het beste gedeelte van de dag rest hour. Ik heb er 3 uurtjes van gemaakt deze keer. Dus in de middag heb ik niets gedaan. Na het avondeten moesten we even wachten op het toetje. Bananensplitz hadden we deze keer. Na het toetje hadden we het counsil fire. Hier zijn alle mensen benoemd die een progression hebben gemaakt deze week.

Nadat de kinderen naar bed waren heb ik een douche genomen. Dit ging een beetje anders dan gepland. Nadat ik uit de douche kwam zag ik een slang. Dus ik snel mijn handdoek gepakt en de douche uitgerent naar mijn co counselor.  Het leek ons handig om naar de office te gaan en te vertellen dat er een slang was. Dus ik naar de office toe. Omdat het een zwarte slang was deden ze er niets aan omdat deze slangen niet gevaarlijk zijn. Wel kreeg ik een plastic zak mee om aan de persoon die unit duty had te geven. Ik moest hierbij vertellen dat zij de slang moest vangen, in de plastic zak moest stoppen en de volgende ochtend moest geven aan de persoon die de slangen vangt. Ook kreeg ik een zakje tijgerbalsem mee want dit zou de slang rustig houden die nacht.
Dus ik ben naar de persoon toegegaan, zij haat slangen net als ik, en heb haar dit verhaal verteld. Ze keek me aan alsof ik gek was. Nadat ik vertelt had dat het een grap was kon ze er hard om lachen.
Nadat dit allemaal gebeurt was dacht ik dat ik rustig naar bed kon. Niet dus. Op het moment dat ik mijn zaklamp op mijn bed gooide sprong er iets super grootst naast mijn zaklamp. Ik weer naar de persoon toe die unit duty had om te vragen of ik haar zaklamp kon lenen. Zij liep met mij mee zat er een combinatie van een sprinkhaan en spin op mijn kussen. Deze beesten zijn zo groot als je handpalm. Super eng. Dus dat beest begon te springen en de unit duty persoon probeerde er op te staan maar ze stapte telkens mis. Na een tijdje was het haar eindelijk gelukt. Ik een bezem gepakt en dat beest naar buiten geveegd. Daarna samen gekeken of er nog meer enge beesten waren, gelukkig niet, en toen kon ik ook eindelijk naar bed.
De kinderen blijven nog 1 week en daarna zit de eerste sessie erop en komt de volgende sessie die 4 weken blijft.

  • 19 Juni 2017 - 09:45

    Janny:

    Hoi Karlijn,
    Wat leuk om mee te lezen wat je allemaal beleefd.
    We hopen dat je daar een super mooie tijd hebt en lezen graag mee met je volgende avontuur!
    Heel veel plezier en een hartelijke groet uit Oldemarkt.
    Harry , Janny en Aron

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Asheville

Amerika

Summercamp 2017 !

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2017

Week 12

18 Augustus 2017

Week 11 deel 2

10 Augustus 2017

Week 11

07 Augustus 2017

Week 10 deel 2

02 Augustus 2017

Week 10
Karlijn

Actief sinds 15 April 2017
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 13789

Voorgaande reizen:

22 Mei 2018 - 27 Augustus 2018

Amerika 2018

26 Mei 2017 - 01 September 2017

Amerika

Landen bezocht: