Week 1 - Reisverslag uit Crossville, Verenigde Staten van Karlijn Steenkamp - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Crossville, Verenigde Staten van Karlijn Steenkamp - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Karlijn Steenkamp

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

01 Juni 2017 | Verenigde Staten, Crossville

Vanaf Asheville airport ben ik opgehaald door een andere counselor en zijn we naar het camp gereden. Het was maar 30 minuutjes rijden dus dat viel mee. Hoe ze rijden in Amerika is wel heel anders. Super chaotisch en altijd op de linkerbaan, vrachtwagens rijden harder dan de autos en de verkeerslichten en borden staan allemaal door elkaar.
Aangekomen op het camp heb ik de eerste mensen ontmoet. Vervolgens zijn we naar de counselor cabins gegaan waar ik de afgelopen week heb geslapen. We lagen met 6 in een cabin. Er waren al 3 andere counselors toen ik aankwam. 2 Amerikanen en 1 uit Engeland.
Samen met het Engelse meisje ben ik op dit moment de enige internationale staf hier. Er komt nog iemand uit Mexico maar die komt pas later.
Nadat ik mijn spullen in de cabin had neergelegd zijn we naar de keuken gegaan om even een tussendoortje te eten. Nou dat tussendoortje was even groot als het bord met avond eten dat ik kreeg. Super grote borden met eten hebben ze hier.
Die avond hebben we met z'n vieren een welkoms bord gemaakt voor de rest van de staf en kinderen.

Zondagochtend hadden we om 9 uur ontbijt. Dit was de laatste keer dat het zo laat was vanaf maandag beginnen we om 8 uur al ontbijt. Het heeft die nacht super hard geregent dat hoor je best goed op de houten huisjes.
Na het ontbijt zijn we naar de Target gegaan. Dit is een van de bekenste supermarkten in Amerika. Ze hebben hier alles in èèn.
Daarna hebben we gegeten bij een echt Amerikaans restaurant. Super grote burgers en halve liters drinken die telkens gratis worden bijgevuld.
Rond half 2 moesten we terug zijn op het camp omdat een gedeelte van de andere counselors kwamen.
We zijn nu met 12 en er komen er nog 4 bij.
Rond 3 uur begonnen we met de instructie week. We hebben eerst een aantal activiteiten gedaan om elkaars naam beter te leren kennen. Daarna hadden we avondeten en zijn de eerste regels uitgelegd.
Ook is deze avond de camp geschiedenis verteld.

Op maandag werden we om half 8 gewekt door de bel. Er hangt een super grote bel op het camp en als je die hoort moet je naar de etenszaal komen.
Na het ontbijt vertelden ze ons nog meer camp instructies.
Ook zijn we vandaag aan iemand gekoppeld. Er zijn 8 nieuwe counselors en 8 returners. Dit noemen ze big sister & little sister.
Omdat er veel verschillende plekken op het camp zijn, zijn er overal apparte regels voor. Een gedeelte hiervan hebben ze vandaag ook weer uitgelegd.
Na de lunch hadden we de swimtest. Het is hier goed weer alleen het water van het zwembad is nog super koud. De test was in totaal 20 minuutjes dus dat viel mee. Ik heb de test ook gehaald dus dat scheelt weer.
Na de swimtest hadden we een uurtje voor ons zelf voordat we verder gingen met het programma.
We hebben eerst een aantal samenwerkingsopdrachten gedaan. Daarna hebben we verschillende kleine spelletjes gedaan die we kunnen gebruiken als het een dag regent of minder mooi weer is.
Na het avondeten gingen we het lied oefenen wat we gaan doen op de openingsdag. Deze heeft iemand zelf gemaakt. Verder hadden we deze avond rust.

Dinsdags hebben we na het ontbijt onze activiteiten gekregen die we gaan geven deze zomer.
Ik heb mountain biking, mountaineering en swimming gekregen. De rest van de ochtend heb ik samen met iemand anders het programma voor mountain biking gemaakt omdat dit nieuw is dit jaar op camp.
S middags hebben we een stuk gelopen over het camp, dit is pretty big zoals ze hier zeggen dus ik heb weer nieuwe dingen gezien. Ook was er iemand die ons kwam vertellen over boogschieten. Eerst hebben we een boogschiet cursus gehad en daarna heeft ze nog verteld over situaties die we kunnen tegenkomen en hoe we daar het beste mee om kunnen gaan.

Op woensdag hebben we een cursus mommy letters gehad. Elke week moeten we een brief schrijven naar de moeders van de kinderen met daarin hoe het met ze gaat wat ze doen de hele week.
Na de lunch was het plan om te gaan mountainbiken. Samen met iemand anders ga ik de mountainbike lessen geven. Niet iedereen wou fietsen dus een aantal gingen lopen en het plan was om naar dezelfde plek toe te gaan.
Nadat ik de regels had uitgelegd en we hadden verteld hoe ze moesten dalen (er is geen vlak gedeelte hier) hebben we iedereen op de fiets gezet. Nadat we bijna klaar waren begon het heel iets te regenen en hoorden we onweer in de verte. Op het moment dat je hier onweer hoort moet je zo snel mogelijk naar binnen omdat het nogal hard kan stormen hier. Gelukkig was er niets aan de hand maar de mountainbike tocht ging niet door.
Toen hebben we het opblaasding maar opgezet in het meertje.
Het avondeten was bij het campvuur. We hebben hotdogs gegeten en er waren s' mores. Super lekker !! Die avond hebben we nog een film gekeken.

Vandaag (donderdag) kregen we onze cabines te horen. Ik zal de eerste maand samen met mijn co-counselor 4 kinderen begeleiden. De leeftijd is 9 of 10 dat weten we nog niet zeker.
Ook kwamen de nieuwe matrassen vandaag. Stuk beter dan de oude ! Die hebben we over alle cabines moeten verdelen wat best veel werk was. Het weer is al de hele week goed. Nog niet te warm maar dat komt nog zeggen ze.
Alle cabines zijn nu ingericht en we hebben de laatste regels hiervan ook uitgelegd gekregen. Vanavond gaan we ergens buiten slapen het is namelijk ook de bedoeling dat we met de kinderen een keertje buiten slapen. Er zijn 4 verschillende plekken die super mooi zijn ingericht en een mooi uitzicht hebben. Ook hebben we net een lesje potten maken gehad.

Ik ben nu bijna een week in Amerika. De anderen zijn super aardig en ik heb het super gezellig hier. Het enigste wat lastig blijft is de taal en de cultuur. Ze hebben hier zoveel andere dingen dan in Nederland dus dat vind ik echt wennen.
Het eten is geweldig ! Zulke maaltijden moeten we in Nederland ook hebben.

Liefs,
Karlijn

Ohja ik zal proberen een paar fotos te plaatsen op de foto pagina als ik tijd heb !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Crossville

Amerika

Summercamp 2017 !

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2017

Week 12

18 Augustus 2017

Week 11 deel 2

10 Augustus 2017

Week 11

07 Augustus 2017

Week 10 deel 2

02 Augustus 2017

Week 10
Karlijn

Actief sinds 15 April 2017
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 13783

Voorgaande reizen:

22 Mei 2018 - 27 Augustus 2018

Amerika 2018

26 Mei 2017 - 01 September 2017

Amerika

Landen bezocht: