Heen reis - Reisverslag uit Ashville, Verenigde Staten van Karlijn Steenkamp - WaarBenJij.nu Heen reis - Reisverslag uit Ashville, Verenigde Staten van Karlijn Steenkamp - WaarBenJij.nu

Heen reis

Door: Karlijn Steenkamp

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

27 Mei 2017 | Verenigde Staten, Ashville

Vrijdagochtend al vroeg vertrokken naar Amsterdam. Ik moest namelijk nog mijn paspoort en visum ophalen. Dit ging heel snel bij de ambassade dus binnen 10 minuutjes stond ik al weer buiten.
Vervolgens door gegaan naar Schiphol. Hier eerst wat gedronken en vervolgens in de rij gaan staan voor de boarding pas.
Gelukkig was ik mooi op tijd bleek achteraf want mijn boarding pas kon niet worden geprint. Dit kwam omdat ze geen visum konden toevoegen aan mijn boarding pas.
Nadat 3 verschillende medewerkers geprobeerd hadden om de boarding pas te printen werd de manager erbij geroepen. Dit duurde ongveer 30 minuutjes voordat die kwam. Zij kon mijn visum wel toevoegen waardoor ik eindelijk mijn boarding pas had.
Toen afscheid genomen en door de douane gegaan. Hier gelukkig geen problemen gehad.
Daarna richting de gate. Hier konden de medewerkers mijn naam niet op de lijst vinden. Dus weer een manager erbij mij na een tijdje zoeken wel kon vinden in het systeem.

Eerste tussenstop in Oslo gehad, ook hier ben ik weer door de douane gegaan en heb ik het eerste intervieuw gehad waarom ik naar Amerika reis.
In Oslo heb ik niet heel lang hoeven wachten voordat ik naar de gate kon om het vliegtuig naar JFK airport te pakken.
Bij deze gate geen problemen gehad en kon ik gewoon doorlopen. Na een goede en rustige vlucht s avonds om half 10 geland op JFK airport.
Daarna weer door de douane. Ook hier kwam ik niet goed doorheen. Ik moest mee komen naar een appart kantoortje om mijn visum en paspoort nog een keer te laten zien en wat vragen te beantwoorden. Dit ging allemaal goed en toen kreeg ik dan eindelijk de stempel dat ik het land in mocht.
Vervolgens snel naar de bagage gelopen want dat was er toen al lang dus mijn koffer lag bijna als enigste nog op de band. Het hotel voor deze nacht had ik al geboekt dus ik hoefde alleen nog maar naar de shuttle bus toe.

Na een reis van bijna 24 uur was ik eindelijk in New york ! Bij mij is het 6 uur vroeger dan in Nederland dus ik kwam om half 11 savonds aan in het hotel.
Na een nachtje slapen en een heerlijk ontbijtje met muffins, donuts en andere lekkere broodjes heb ik de shuttle bus weer naar het vliegveld gepakt. Ik moest naar een ander vliegveld om de binnenlandse vlucht te pakken.
Dus op JFK airport eerst de airtrain gepakt, daarna nog 2 keer een andere trein voordat ik op Newark airport was. Op dit vliegveld wel in 1 keer door de douane en paspoort controle gekomen. Daarom had ik rustig de tijd om de gate op te zoeken.

Na een korte vlucht geland op Asheville ! Dit was een super klein vliegtuigje vergeleken met die van gisteravond. Bagage heb ik inmiddels weer opgehaald dus ik loop weer met twee grote koffers over het vliegveld.
Als het goed is staat er zo iemand die mij komt ophalen waarmee ik naar het summercamp rij.

  • 28 Mei 2017 - 12:33

    Klaarke:

    Hoi Karlijn,

    Fijn dat je goed bent aangekomen. Als je dit leest ben je al op je plek. Ben benieuwd naar al je verhalen en foto's. In ieder geval veel plezier en geniet ervan.

    xxx Klaarke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Ashville

Amerika

Summercamp 2017 !

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2017

Week 12

18 Augustus 2017

Week 11 deel 2

10 Augustus 2017

Week 11

07 Augustus 2017

Week 10 deel 2

02 Augustus 2017

Week 10
Karlijn

Actief sinds 15 April 2017
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 13724

Voorgaande reizen:

22 Mei 2018 - 27 Augustus 2018

Amerika 2018

26 Mei 2017 - 01 September 2017

Amerika

Landen bezocht: