Visum - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Karlijn Steenkamp - WaarBenJij.nu Visum - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Karlijn Steenkamp - WaarBenJij.nu

Visum

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

23 Mei 2017 | Nederland, Amsterdam

Eindelijk goed nieuws, het visum is geregeld !

Omdat ik de laatste papieren die ik nodig had om het visum aan te vragen pas vorige week vrijdag heb gekregen uit Amerika kon ik niet eerder een afspraak maken bij de ambassade.
Ik heb een spoedaanvraag moeten doen om een afspraak te krijgen. Dit was gelukkig in mijn situatie mogelijk.

Dus kon ik vanochtend vroeg naar de ambassade toe in Amsterdam. Hier had ik op 8.15 een afspraak.
Omdat het nog mooi vroeg was stond er nog geen rij en kon ik gelijk doorlopen.
Eerst door de douane, tas inleveren en papieren afgeven. Vervolgens een gesprekje met een Nederlandse man en moest ik verschillende vingerafdrukken afgeven. Daarna moest ik wachten tot ik weer geroepen werd.

Meer als een uur bij de ambassade gezeten om te wachten op mijn intervieuw maar dat was niet erg. Er zat namelijk nog iemand die ook naar Amerika ging om te gaan werken op een summercamp. Dus samen gewacht tot we geroepen werden. Ik had nummer 4 dus toen ze begonnen met de intervieuws was ik snel aan de beurt.

Omdat ik vrijdag al vlieg konden ze mijn paspoort niet opsturen. Dit duurt namelijk 3 tot 5 werkdagen. Daarom heeft de mevrouw waarmee ik een intervieuw har een uitzondering gemaakt voor mij.
Vrijdagochtend mag ik weer naar de ambassade toe om mijn paspoort met visum op te halen! Daarna meteen door naar schiphol  en dan op naar Amerika.

Laatste paar dagen in Nederland dus nog een paar dingetjes regelen. Ook nog de koffer inpakken en dan ben ik klaar om naar Amerika te gaan !
Wel blij dat al het papierwerk geregeld is, nu kan het echt beginnen. Ik heb er echt super veel zin in.

Liefs,
Karlijn

• 23 Mei 2017 - 14:57

Anne-Marie:

Super, goed geregeld, heel veel plezier!!!