Week 1 - Reisverslag uit Zirconia, Verenigde Staten van Karlijn Steenkamp - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Zirconia, Verenigde Staten van Karlijn Steenkamp - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

27 Mei 2018 | Verenigde Staten, Zirconia

Dinsdagochtend was het dan zo ver. Rond half 1 zou mijn vliegtuig naar Amerika vertrekken. Nadat we 50 minuten te laat waren vertrokken op Schiphol waren we dus later in New York. Het vliegtuig waar ik in zat was leeg waardoor ik 3 stoelen voor mij alleen had. Ik had in New York 1.5 uur om door de douane te komen en mijn koffer in te checken voor de volgende vlucht. Omdat we niet bij de gate konden komen hebben we nog een half uur stil gestaan voordat we eruit konden. Ik had toen nog maar 45 minuten over. Gelukkig was het heel erg rustig bij de immigratie dienst. Ik heb maar 20 minuutjes daar gewacht toen mocht ik al door. Normaal staan er rijen van 1-2 uur.
Toen was het wachten op mijn koffer die kwam als allerlaatste uit het vliegtuig. Daardoor had ik nog maar 5 minuten om naar de andere kant van het vliegveld te gaan met de trein en mijn koffer in te checken. Gelukkig was ik nog net op tijd. Toen snel door de douane en naar het vliegtuig waar ik gelijk moest boarden.
Aangekomen in Charlotte werd ik opgehaald door twee oude bekenden van Camp. Dat was super leuk om ze weer te zien.
Onderweg nog even een echter Amerikaanse burger met Shake gehaald en toen doorgereden naar camp. Rond 10 uur savonds waren we daar. Ook hier stonden een aantal bekenden ons op te wachten.
Door de jetlag heb ik die nacht niet geslapen.

Woensdag ochtend begonnen we al vroeg met de life quard cursus. Deel 1 bestond uit CPR and First Aid. Een aantal dingen zijn hetzelfde in Nederland maar heel veel is typisch Amerikaans en word veel groter gemaakt als dat het echt is. We zijn de hele dag door gegaan met deze curus tot 8 uur savonds.
Bij de lunch kwamen de oude hoofdcounselors van afgelopen jaar langs. Heel leuk om die weer te zien en bij te praten.
Dit jaar zijn er veel meer internationale counselors dan afgelopen jaar. Dit is best leuk maar hierdoor mis ik de Amerikanen wel.

Donderdag hebben we de cursus CPR and First Aid afgerond na een ochtend. Toen was het tijd voor de eerste zwemtest. Omdat er nog niet water in het zwembad zat moesten we de testen in het meer doen. Dit was super koud !
In de middag hadden we het eerste examen op papier. Die heb ik gelukkig in 1 keer gehaald !
S'middags en in de avond hebben we het eerste deel van de lifequard lessen gehad.
We waren vroeg klaar dus we zijn met iedereen naar Walmarkt gegaan.

Vrijdagochtend hebben we eerst weer les gehad en toen was het tijd om het water weer in te gaan. Het water in het zwembad was nu hoog genoeg om daar te oefenen. Er was geen zon dus het water was net een ijsbad.
Na de lunch mochten we weer het koude water in voor de rest van de middag. Goede nieuws was dat we over de helft zijn gekomen met alle reddingsacties die we moeten doen.
Savonds hebben we het laatste gedeelte van de lessen gehad.

Zaterdag was de laatste dag van de lifequard training dit betekende de hele dag in het water om de laatste reddingsacties testen te doen.
In de ochtend was het nog super koud zonder de zon. In de middag hadden we eindelijk geluk en was er zon! Het was nog steeds koud als je in het water was er eruit kwam. Hierdoor had niemand aan zonnebrand gedacht waardoor we redelijk rood zijn allemaal.
Aan het eind van de middag was het tijd voor de laatste twee toetsen; de lifequard and waterfront.
Omdat we hier een meer hebben moesten we in het water extra reddingsacties doen en een extra toets om het waterfront deel te halen.
Goede nieuws aan het einde van de dag heb ik alle twee de toetsen in één keer gehaald !
Dit betekend dat ik officieel een American Red Cross life quard ben.


  • 28 Mei 2018 - 15:24

    Klaarke:

    Hoi Karlijn,

    Leuk dat je je reisverslag weer hebt opgepakt! Kunnen we je belevenissen weer volgen. Gefeliciteerd met het behalen van je diploma's. Had al het een en ander van je moeder gehoord.
    Veel plezier.

  • 28 Mei 2018 - 16:29

    Bas:

    Heb je al een rood badpak gekocht

  • 28 Mei 2018 - 18:48

    Jan:

    Hoi Karlijn,

    Have lots off fun over there, in your RED swimsuite as a Life card.

    Greetings,
    Jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Zirconia

Amerika 2018

Camp

Recente Reisverslagen:

13 Augustus 2018

Week 12

06 Augustus 2018

Week 11

30 Juli 2018

Week 10

22 Juli 2018

Week 9

15 Juli 2018

Week 8
Karlijn

Actief sinds 15 April 2017
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 13730

Voorgaande reizen:

22 Mei 2018 - 27 Augustus 2018

Amerika 2018

26 Mei 2017 - 01 September 2017

Amerika

Landen bezocht: